måndag 14 april 2014

Bryta vanor

Jag har brutit en svår vana den här senaste veckan. Har insett att jag dricker enorma mängder när jag äter. Det var en aha-upplevelse! Nu har jag dragit ner på det rejält och sippar bara försiktigt. Märker stor skillnad på hur jag mår efter jag ätit nu jämfört med tidigare.
Vad som följde efter det, var tankar om - vad dricker jag när jag dricker?
Insåg då att jag börjat dricka stora mängder sötade drycker! Speciellt läsk.
Det har liksom smugit sig på, men nu är det stopp med det. Vatten mest nu sen en vecka och inköpsstopp på läsk och juice. Sockersuget har känts av rejält!
Insiktsfullt. Tufft. Däremot gick det att ändra på så snart polletten trillat ner.
Undrar hur lång tid det kommer att ta innan suget försvinner! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!