torsdag 17 februari 2011

8 vanor som gör dig smal för alltid

Tidningen Må bra har en artikel idag om vanor som håller en smal! Tänkte spalt upp lite vad jag har att tänka på.

Nr 1 - Rör på dig i vardagen
Jag har sen en tid tillbaka börjat ta trappor istället för hissen på jobbet. Slarvar lite ibland när jag är trött på morgonen. Skärpning på det!

Nr 2 - Ät dig lagom mätt
Detta är ngt jag har supersvårt för. Jag måste sluta på kommando för annars äter jag tills det är slut. Älskar att äta!!!

Nr 3 - Stressa av
Inte så bra på det. Måste hitta små medel till detta. Tar mig ofta en timme att somna på kvällen.

Nr 4 - Tänk positivt
Blivit bättre på det! Ser att det händer saker med kroppen och känner skillnad mot innan. Känner mig hypad o får mkt pepp. Det är skönt!

Nr 5 - Lägg band på känslorna
Ujujuj. Denna är svår för mig. Tröstäter och äter när jag är glad. Kopplar ihop mat m känslor.

Nr 6 - Träna regelbundet
Jobbar på det :)

Nr 7 - Undvik flytande kalorier
Det här är (ytterligare) en akilleshäl. Jag har lite issues m vätskebalansen o är jämt törstig. Samt älskar mitt kaffe.
Har fått börja dricka mer vatten o mkt mindre mjölk bl.a.

Nr 8 - Ät regelbundet
Jag äter 5-6 ggr per dag. Annars blir jag skitgrinig o vräker i mig massor när tillfälle ges.

Så var det med det!!! :)
Nu blir det sova.

1 kommentar:

Peppa här!