måndag 11 juli 2011

Funderingar inför semester

Sitter och funderar på hur man ska lägga upp det här med hur kost och träning ska funka på semestern.
Helst skulle jag vilja köra på som vanligt men jag vet också att det är bättre att lägga ribban lite lågt under sommaren. Risken är annars att det känns som man fuskar för mkt och att man sen blir besviken för uteblivet resultat. Förra sommaren lade jag det på jämtviktsnivå, vilket funkade bra, men nu känner jag lite att jag faktiskt legat på jämvikt de senaste tre månaderna utan att träna - så ngt snäpp uppåt hade nog inte gjort ont.

Kosten är som den är, jag jobbar lite med att dra ner mer igen på portionerna, mindre o oftare igen. Mindre bröd igen (snart tillbaka på noll-nivå igen), dra ner på pasta (1 port senaste veckan, gått bra!) och sen då fortsätta att köra mer protein, grönt o fett. Åt lite pommes häromdagen och jag förvånas så över hur pigg, glad och tillfredsställd jag känner mig av kolhydrater i dess värsta form. Vad gör de med min hjärna, på riktigt? Det känns som lite drogvarning =)

Nåväl, jag har ju mer funderingar med min träning. Jag kör vidare med CT för det funkar verkligen kanon. Nu ska jag koppla på viktiminskningsprogrammet, level 3, som jag körde innan upphållet. Jag känner mig så mkt starkare i rygg och axlar, armar nu när jag är igång igen. Överarmarna har blivit smalare också, numera får jag på mig IPhone-sportwrap:en däruppe! Innan fick jag ha den på underarmen *jobbigt men sant* så visst minskar omfånget! =)

Jag använder den här:
Xtrememac-sportwrap

Den är väldigt bra!









Så...vad är nu planen?
Träning!
Jag kommer att försöka hålla ngn gyllene medelväg med kosten (nosar lite mera på LCHF just nu, blir så inspirerad av Åse på www.56kilo.se men känner mig inte redo att avsäga bekantskapen med kollisarna *tjurskallig*) - och sen ska jag köra träning. Minst två pass, gärna tre i veckan - det borde ju gå när man är ledig!
Sen inte försöka tappa det helt o äta massa godis, chips osv i veckorna "bara för att" - man måste ju inte gå upp i vikt bara för att man är ledig.

Hur tänker ni om semester och vilken nivå man ska lägga det på?

Ha en skön dag i sommarvärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!