tisdag 12 juli 2011

Premiär!

Idag har jag provat att jogga lite lätt på löpband, minsann! Joråsåatte!
Det var: extremt tungt, gjorde ont (höft+benhinnor) men såååå jäkla skönt!
Brett leende!
Sprang 1 km på 9 min och power walkade resten. Lungorna kändes (min astma) men det var inte panik, benen släpade lite och det var vingligt - men det gick! Fy fasiken vad najs! Jag bara flinade åt mina lårmuskler som stod rätt ut efteråt! De är ju knöggliga av fett utanpå men det var fantastiskt att se dem vakna till liv så där. Att tona benen och armarna med CT är ju riktigt bra träning, men att springa kändes ändå extremt mkt mer. Jag är ju väldigt tung ff så det var nog tufft för kroppen att försöka bära upp - men det gick ju som sagt. Fick verkligen koncentrera mig på balansen för det var ganska wobbligt och jag släpade i höger fot (pga hö knä op 2 ggr) lite grann. Får helt enkelt jobba mig fram till en bra teknik, men definitivt är att jag måste lyfte mer på fötterna. Nu sprang jag bara på speed 6 idag, men jag var för långt fram också, så 6.5 borde jag klara. Vi får se, jag ska trappa upp försiiiiktigt och fortsätta värma upp på CT:n så jag blir mjukt varm först.
Känns fantastiskt bra att jag är här - det är en STOOOR milstolpe! Nu tänker jag inte få ont eller bli skadad - hör ni det???? Det får INTE hända. Gjorde lite benlyft efteråt vid stretchingen som jag lärt mig på sjukgymnastiken och det lät ju inte vackert inne i knäet, men det gjorde inte ont. Wieeee! =)
Hoppas nu det här håller...jag ska göra mitt bästa! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!