torsdag 10 mars 2011

Vägningsdag 9/3

Djupt besviken över gårdagens vägning. Kunde inte sitta kvar ens så ledsen jag var.
Ynka -0,3 kg. Släppt en fis typ.
Jag har verkligen kämpat som ett djur den här veckan, känt att jag haft flyt, kontroll och känt mig hög på feel-good-hormoner av träningen. Trots jag varit sjuk har jag hållit humöret uppe eftersom jag skött maten. En mellanvägning hemma visade dessutom att jag var på god väg mot mitt delmål (-15 kg sen vv-start). Det gjorde mig ännu mer peppad o att jag pressade nytt pb på gymet sist.
Idag känns det extremt hopplöst och jag funderar allvarligt på att lägga ner hela verksamheten. Stångar mig blodig och får sen en käftsmäll - så känns det.
Träningen behövs som ventil, den släpper jag inte - men veckovägning? Känns som jag kan hålla mig för skratt just nu. Himmel blev platt fall till helvete känslomässigt.
Kroppen - jag tog en kula för dig o fick en smula tillbaks.
Nä vänner, jag behöver smälta detta och fundera hur jag ska omgruppera.

2 kommentarer:

  1. Men gumman, kan det inte vara så att du samlat lite vätska i muskler om du nu tränat hårdare än vanligt? För övrigt säger jag som på ett annat forum, 3 hekto minus är 3 hekto MINUS! De är borta, väck, finns inte mer!!

    You go! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är helt normalt! Det händer ju t.om.dom i biggest loser trots att dom får hjälp :-). Det kan vara så att du måste trappa upp lite med träningen. Det räcker ju med 5 minuter extra så blir det något nytt för kroppen. Kör man alltid samma "program" med tid och hastighet så vänjer sig kroppen. Eller så är det bara så att det är för att du varit/är förkyld. Jag tycker du är jätteduktig och du kommer att klara detta!

    SvaraRadera

Peppa här!