fredag 6 januari 2012

Det här eviga tjatet...

...om kolhydraternas varande och icke-varande.

Jag är en sån där envis jäkel, som vägrar att bli helt frälst till 100%.
Jag är född skeptiker och uppfostrad att ifrågasätta - så därför gör jag ju det med allt.
Däremot så har jag nu med kolhydrater insett hur bra jag mår (pigg, bra mage, lättare känsla i kroppen) på begränsad kolhydratkost. Då menar jag inte nollvision, utan begränsad. Så fort jag försöker ta bort kh helt så kraschar jag hårt och snabbt - det slår över och sen blir det tvärt-om-effekt ett tag.

Nu när jag känner mig peppad att ta tag i träningen igen (ngn gång måste ju sjukdomssäsongen vända) så kommer ju kosttänket smygande per automatik. Inte vill jag väl pressa tex pommes när jag tränat? Nej, det vill jag ju inte. Man vill inte "förstöra" ngt man gjort bra med träningen.

Så, nu tänker jag istället för att föra matdagbok, så bara kritar jag ner lite kvickt hur mkt snabba/mindre bra kolhydrater jag ätit på en dag. Det andra är helt ok, det är ju kh-nivåerna som är för höga i maten just nu.

Fredagens kh blev:
Frukost: 2 dl Wasa flingor
Lunch: 2 dl kokt jasminris
Em: VV chokladbit
Kväll: Några nävar överblivna chips (fredagsmyset från igår)
Middag: Ett hamburgerbröd

Ganska mkt idag! Var hungrig och sugen.
Sockersuget efter julen håller i sig, avgiftningen brukar ta ca 2 veckor.
Nu blir det soffhäng och film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!