söndag 15 januari 2012

Må-bra-check

må-bra-mål 2012 - Januari, första kontrollpunkten:

- Få mer balans i vardagen. Jobbar på ett nytt schema som ska ge mig detta.

- Stressa mindre. Första jobbveckan gick ok, så fort jag kände mig stressad bröt jag av och körde ett litet mantra.

- Sova mer. Nja - det här går inte så bra. Jag har svårt att varva ner, det tar många timmar. Går och lägger mig i tid men ligger och väntar 2-3 timmar innan sömnen kommer.

- Ta hand om mig själv mer. Jobbar på det. Finns olika saker som inte går riktigt min väg, men jag jobbar med vad jag har - som vanligt. 

- Hitta de små glädjeämnena. Den här har faktiskt gjort mig gladare! T.ex. idag så såg jag solen lysa igenom molnen så där vackert så strålarna bryter upp i en härlig kaskad av ljus, som om det verkligen var att det lös ner på just oss. Det var enda gången jag såg solen idag, så det gjorde mig glad att jag såg den och strålarna där och just då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!