söndag 1 januari 2012

Promenadgrupp!

Jag och några tjejer har startat en promenadgrupp, vi använder Runkeeper vilket är toppen för man kan adda vänner till sitt street team. Man kan köra via GPS  eller göra manuellt inlägg med sin runda.
Jag tycker inte om att promenera ensam, men om vi är flera kan vi skypa samtidigt eller tjata via text.
Ska bli roligt!

Just nu är jag riktigt dunderförkyld - igen - med bihålsinflammation - igen - och rejält äcklig hosta - igen.
Det är som det är för mig vinterhalvåret, jag är konstant sjuk pga mitt dåliga immunförsvar. Men men, nu vänder det mot ljusare tider igen och så fort jag blir av med det här ska jag tillbaka med träningen och då kommer jag att hitta glädjen och tiden igen. Det är jag stensäker på! Gulliga tjejerna på Sportlife skickade meddelande på FB om att de saknar mig på gymet <3 Härligare personal får man verkligen leta efter!

Idag började även kostsaneringen igen, nu drar jag ner på kolhydraterna igen, ökar grönt och protein. Frukost har funkat kanon nu när jag är ledig - vaknar hungrig och äter stor frukost. Kanon! Kör Wasas knäckeflingor med kanel och honung + russin + A-fil. Det är mkt energi och en del socker - men det gör mig mätt, nöjd och glad! När jag tog bort flingorna sist så kraschade jag fort och gick över gränsen åt fel håll igen. Så nu börjar jag om; Frukost MED flingor och russin - så mår jag bra i magen och sinnet.
Känns helt rätt för mig!
Fortsättning följer - blir ett spännande år!

PS. Hittills har jag i år följt ett av mina nyårslöften - att ta hand bättre om mig själv - genom att: ta sovmorgon dvs SOVA på min sovmorgon, åka iväg en stund ensam och läsa tidningar + dricka gott (och dyrt) kaffe, göra lite hemmaspa med pedikyr och duscha varmt och länge. Saker som gör MIG glad m.a.o.! Bra där! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!