söndag 5 januari 2014

Cardio: pass 1, månad 1 - Mjukt och fint!

Idag vaknade jag med ett leende :) men med riktigt pinig träningsvärk och ont i lederna (speciellt armbågarna) - så jag tog ett snabbt beslut att idag MÅSTE jag röra på mig. Bli genomvarm och stretcha igenom, helt enkelt.

Så en liten sväng inom gymmet blev det, ställde mig på CT:n och körde lite blandat i 20 min.
Toppar ff på 193-198 i puls om jag pressar, så jag misstänker att förkylningen sitter rätt hårt i.
Varvade ner och körde runt 180 istället, blev lugnt tempo. Låren...aj. Inget läge att pressa musklerna alls idag! Jag låg mellan 80-110 strides så inget tempo att bråka om :)

Tog på mig tid att stretcha igenom hela kroppen, la lite extra på ben o höft.
Nacken kändes mkt bra idag, inte ens ont - bara stel. Ett kort men effektivt pass! Satt på sin plats och nu känns det mkt bättre.

Nu kommer jobbvecka och jag ska börja planera för hur jag ska få ihop tiden till allt jag vill göra.
Blir en spännande vår! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Peppa här!